Budapeşte Gezisi – 1. Gün

Share on Pinterest

Herkese merhaba!

Bir önceki yazıda eşimle birlikte Budapeşte tatili planladığımızı söylemiş ve bazı genel bilgiler paylaşmıştım. Söz konusu yazıya buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Sıra geldi Budapeşte’deki ilk gün hakkında bir yazı yazmaya 🙂

Sabah 8 gibi uyandık ve 9 civarı evden çıktık…

İlk durak elbette kahvaltı yapabileceğimiz bir yer olacaktı. Tabi buralarda öyle serpme kahvaltıymış, yok efendim açık büfe brunch’mış falan yok. Kaldık Fransız’ın kruvasan ve tatlı mekanına 🙂 Amber’s French Bakery & Cafe’de kahve ve çay eşliğinde kahvaltımızı yaptık. Mekan çok büyük değil, ama sandviçleri ve kahvesi lezzetliydi. Cansu bolonez soslu sandviç yedi, ben de tadına baktım, oldukça başarılıydı.

Ayrıca buradaki tatlılar da lezzetli. İlk günümüzün sonunda tatlıları da denedik – çikolatalı ekler sıradandı ancak forest fruit pie güzeldi. Eğer mayhoş tatları ve orman meyvelerini seviyorsanız, deneyebilirsiniz. Mekanda otururken ücretsiz Wi-Fi bağlantısından da faydalanabilirsiniz.

Çay seven biriyseniz, bu yere uğradığınızda çeşitli yörelerden demleme çayları da tadabilirsiniz.

St. Stephen’s Basilica (Aziz Stefan Bazilikası)

İkinci durağımız, Aziz Stefan Bazilikası’ydı. Budapeşte’de görebileceğiniz en görkemli yapılardan biri olan bu bazilika, 96 metre yüksekliğe sahip ve 1900’lerin başında, Macaristan’ın ilk kralı Stefan (Stephen) onuruna inşa edilmiş. Bu noktada çok ilginç bir bilgi vereyim: Macaristan Parlamento Binası da 96 metre yüksekliğe sahiptir ve din ve devlet işlerinin en üstündeki bu yapıların aynı yükseklikte olmaları, Macaristan’da laikliğin bir simgesi olarak kabul edilir. Üstelik, Budapeşte’de 96 metreden daha yüksek bir bina inşa edilmesi yasakmış.

Bazilikada kurulu olan ve tam 5.898 borudan oluşan org ile her pazartesi saat 17:00’da konser veriliyor. Biz bu konsere katılmadık; ancak harika olacağına şüphe yok.

Budapeşte 1. Gün - Aziz Stefan Bazilikası

Kahve Molası

Bazilika’dan çıkınca, sol çaprazdaki binanın en alt katında görebileceğiniz California Coffee Company’de bir kahve molası verdik. Tavsiye ederim, kahvesi gerçekten iyiydi, internet de ücretsiz ve hızlı.

Parlamento Binası

Kahve molasının ardından, Tuna Nehri boyunca Pest’i sağımıza alarak biraz yürüyüş yaptık. Yarım saatlik bir yürüyüşün ardından, Parlamento Binası’na vardık.

Aziz Stefan Bazilikası kısmında da belirttiğim üzere, parlamento binası 96 metre yüksekliğe sahip. Tuna Nehri’nin kıyısında olan bu bina, 1902 yılında inşa edilmiş. Parlamento binasında ücretli turlar var, tüm binayı gezdirmeseler de, görmeye değer birçok odayı ve eseri görebiliyorsunuz. Gezmek isterseniz, parlamentonun alt katındaki Visitor Center’dan bilet almanız ve rehberli tura katılmanız gerekiyor. An itibariyle, AB üyesi olmayan ülke vatandaşları için bilet fiyatları 5.800 HUF, öğrenciler içinse 2.900 HUF. Elbette öğrenci olduğunuzu kanıtlamanız gerekiyor.

budapeşte 1. Gün - Parlamento Binası

Parlamento binasından sonra biraz alışveriş yaptık. Deak Ferenc meydanı yakınlarında birçok alışveriş merkezi ve hediyelik eşya dükkanları var. Yüksek fiyat çeken hediyelik eşyacılardan uzak durmanızı öneririm. Birçoğunda fiyatlar vitrinde yazıyor; vitrin fiyatına bakıp TL karşılığını hesaplarsanız, bizim aksimize, 5 liralık magnete 20 lira vermemiş olursunuz (dalgınlığımıza geldi!) :))

Alışveriş sonrasında eve dönüp, biraz dinlendikten sonra tekrar çıktık. Çok methedilen, “ruin bar” olarak anılan Szimpla Kert’e gittik. Ancak, kimilerine göre ortam otantik ve keyifli olsa da, şahsen ben umduğumu bulamadım – bana çok karmaşık ve düzensiz geldi -ne de olsa “ruin bar”. İçeride farklı farklı bölümlerde farklı barlar var, istediğinize gidip alkol alıyorsunuz. Sigara içilen ve içilmeyen bölümler var, içeride sigara içilmiyor ancak nargile içebiliyorsunuz. 33’lük Heineken 1000 HUF fiyatla satılıyordu (yaklaşık 15 lira). Burada çok kalmadan mekandan çıktık, biraz yürüyüşten sonra da ilk günü noktaladık.

İkinci günde görüşmek üzere 🙂

Share on Pinterest

Kimler Neler Demiş?

3 Yorum - "Budapeşte Gezisi – 1. Gün"

Subscribe
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bildir

[…] sonra canımız kahve çekti ve Budapeşte 1. Gün yazımda paylaştığım California Coffee Company’ye girip birer kahve içtik. Sonrasında […]

[…] var, bu yüzden biraz dinlenmenin iyi olacağını düşündük. 1. Gün ve 2.Gün yazılarına, buraya ve buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. 3. gün, önceki ikisine kıyasla daha sakin geçti – […]

[…] tek kişi, Aziz Stefan’dı – onu da zaten Budapeşte gezimizin ilk gününde (ilgili yazı) ziyaret ettiğimiz Aziz Stefan Bazilikası sayesinde tanımıştık. Yine de Budapeşte’ye […]