Budapeşte Gezisi – 3. Gün

Share on Pinterest
There are no images.

Budapeşte gezimize devam ediyoruz 🙂 Bugün öğlene kadar evde kalmayı tercih ettik. Hem hava soğuktu, hem de biraz dinlenelim istedik. Yarın için de yoğun bir planımız var, bu yüzden biraz dinlenmenin iyi olacağını düşündük. 1. Gün ve 2.Gün yazılarına, buraya ve buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. 3. gün, önceki ikisine kıyasla daha sakin geçti – ancak yarının programı yoğun 🙂

3. güne, Amber’s French Bakery & Cafe’de(evet burayı çok sevdik) kahvaltı yaparak ve kahvemizi içerek başladık. Sonrasında eve gelip biraz dinlendik ve öğleden sonra Terör Müzesi için yola çıktık.

Terör Müzesi (House of Terror)

Macaristan, 2. Dünya Savaşı öncesinde Nazi’lerin, sonrasında ise Sovyet Rusya’nın kontrolüne girmiş ve bu iki dönemde de diktatörlüğün, savaşın, işkencenin her türlüsüne maruz kalmış bir ülke. Hal böyle olunca da, terörden bu kadar canı yanmış bir ülkede, terörün, diktatörlüğün ve savaşın ne kadar kötü olabileceğini gözler önüne sermek için bir müze yapılması ihtiyacı ortaya çıkmış. Son Rus askerinin 19 Haziran 1991’de ülke sınırlarından çıktığı Macaristan’da, 2002 yılında Terör Müzesi kurulmuş. Müzenin kurulduğu bina, aynı zamanda Macaristan’da 15 Ekim 1944 ve 25 Mart 1945 yılları arasında iktidarda olan, bu kısacık sürede 10.000-15.000 faili meçhul cinayetin ve on binlerce insanın Avusturya’daki çalışma kamplarına sürgün edilmelerinin ardındaki güç olarak öne çıkan ırkçı Arrow Cross Party tarafından da parti merkezi olarak kullanılmış. Müzenin bodrum katında, Arrow Cross Party’nin, iktidarda olduğu birkaç aylık süreçte işkence ve hapis odaları olarak kullandığı odaları da görebilirsiniz. Düşünsenize – politik görüşünüz o anki iktidara uymadığı için tutuklanıyor, Budapeşte’nin en merkezi bulvarının yalnızca 1 metre altında, yerden yüksekliği 50 santimetre ve genişliği 150 santimetre olan, “tilki deliği (fox hole)” adı verilen bir hücrede ya da dizlerinize kadar gelen buz gibi su içinde, tamamen çıplak bir halde tutuluyorsunuz. Muhtemelen bu işkencelerin bize neler hissettirebileceğini hayal bile edemeyiz. Bir oda var ki, işkencenin şiddetini gözler önüne seriyor: Delirip kendini öldürmek için kafasını duvarlara vurmaya başlayan mahkumları, her tarafı yastıklarla çevrili olan hücreye yerleştirirlermiş – bu odayı da müzede görebilirsiniz.

Budapeşte 3. Gün - House of Terror

Anna Cafe’de Gün Sonu

Terör Müzesi’nden sonra, Fovam Meydanı’nda yer alan Anna Cafe’ye gittik. Burada kısa bir süre oturup, Aldi’den akşamlık bir şeyler alıp eve geçtik ve dizi izledik (#HTGAWM – How To Get Away With Murder). Bugün biraz sakin geçti bizim için, ama yarın yine gezmece ve bol fotoğraf var 🙂